slapen en feesten met de lokale bevolking - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther / Michel Veenschoten / Breevoort - WaarBenJij.nu slapen en feesten met de lokale bevolking - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther / Michel Veenschoten / Breevoort - WaarBenJij.nu

slapen en feesten met de lokale bevolking

Door: Michel/esther

Blijf op de hoogte en volg Esther / Michel

04 April 2008 | Peru, Lima

s ochtends vroeg vertrokken naar het eerste eiland in het 160 km lange titikaka meer.
dat was ongeveer 3 uur varen,daar gewandeld naar het dorp (alvast oefenen voor de inca trail)ongeveer 3800 meter hoog ,dus dat merk je wel.daar heerlijk in het zonnetje en met een prachtig uitzicht op de gletsjers van bolivia zitten lunchen. voor de lunch konden we kiezen uit twee gerechten omelet of forel en de kosten daarvan 15 sol ,nog geen 4 euro .vervolgens onze tocht naar het amaranti eiland. waar we de nacht zouden doorbrengen.
iedereen werd voorgesteld aan z,n familie en vervolgens ,mochten we weer de berg op naar het huis waar we zouden overnachten.michel en ik sleipen met z,n twee bij marcelino(de papa )z,n vrouw twee dochters ,zoon en twee kleinkinderen.wij spreken weinig spaans en die mensen ook ,want ze hebben hun eigen dialect dus de communicatie verliep niet al te soepel. eerst werden we door de dochter silvia meegenomen naar het voetbalveld waar iedereen zich verzamelde voor een potje voetbal met als inzet een flesje cola voor de winaars! wij zijn niet gaan voetballen maar zijn nog verder de berg van het eiland op gewandeld ,voor een mooie zonsondergang.
daarna weer terug gewandeld naar ons gastgezin waar we bij kaarslicht(geen elektriciteit,stromendwater)met z,n alle in de keuken(als je de foto straks ziet geloof je het niet)hebben gegeten aardappelsoep en droge gekookte aardappelen met daarop een plak gebakken kaas .om vervolgens na de maaltijd op gedirkt te worden in de lokale kleding voor de grote fiesta!!dat hield in dat we mee moesten dansen ,een hele ervaring!
na de fiesta weer terug naar huis en slapen,eerst nog genieten van de sterrenhemel,die is hier echt ongelovelijk mooi. Wat een dag!
vanochtend wakker geworden ,wat een uitzicht! de vrouw des huizes kwam met een teil met warm water zodat we onze handen en gezicht konden wassen,daarna ontbijt pannekoekjes met jam.
Afscheid nemen van ons gast gezin en weer terug naar puno.Maar eerst nog langs de rieteilanden, met de daarop wonende uros indianen,en vervolgens terug naar puno.

• 04 April 2008 - 18:53

Esther:

als dank voor het verblijf bij het gezin hadden we eten meegenomen.
    spullen die hun daar niet hebben ,rijst,jam,melk in blik,tonijn bananen en appelen.

• 04 April 2008 - 21:38

Hannie:

het klinkt echt ongelovelijk,lijkt me heel bijzonder.
    volgens mij kunnen jullie bijna niet geloven dat jullie dit allemaal mee mogen maken.
    en dan te bedenken dat jullie nog maar halverwegen zijn.

• 05 April 2008 - 13:09

Hannie:

leuke foto`s vooral die van jullie in klederdracht super.
    ik krijg er een lach van op mijn gezicht
    het ziet er uit of jullie het erg naar jullie zin hebben.

• 07 April 2008 - 07:05

Peter:

LOL.
    Foto's geven mooi extra beeld bij jullie teksten.